Veckans träning

Vecka 19

Äntligen maj. Från att ha varit i princip helledig hela april påbörjade jag flera nya uppdrag denna vecka. Så tillbaka till att pussla med barnvakt, ha koll på tusen saker och hitta små luckor där det går att skriva eller ringa telefonsamtal. Usch, tycker det är meckigt! Men kul också såklart.

Träningsmässigt har det varit en tung vecka. Mycket på grund av det där hårda långpasset förra söndagen. Kroppen är inte van vid att springa både fort och långt på samma gång. Jag vilade på måndagen, men med facit i hand borde jag kanske ha tagit fler vilodagar eftersom benen känts sega hela veckan.

Så här har träningen sett ut, eftersom jag inte känt mig pigg i benen har jag bara kört distans och inga intervaller.

Måndag: Vila
Tisdag: 12 km
Onsdag: 10 km
Torsdag: 15,5 km
Fredag: 12 km
Lördag: 32,5 km
Söndag: 11 km

Totalt 93 km

Veckan som kommer ska jag bryta av mängdträningen med något helt annat. Det får bli en alternativ vecka! Ska försöka få in hela tre intervallpass, varav ett löpning, ett på cykel och ett på crosstrainer. Och så några kortare distanspass och ett långt långpass nästa helg. Får se om jag lyckas hålla mig till planen.

Lämna ett svar

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *